پرش به محتوا

ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان

این روز ها با توجه به اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران و در پی کاهش ارزش پول ملی، بسیاری به این فکر هستند که بتوانند درآمد دلاری داشته باشند و به دلار پول در بیارند که یکی از روش های اینکه بتوانید درآمد دلاری داشته باشید این است که کسب و کارتان در خارج از مرزهای کشور نیز گسترش دهید که لازمه آن ثبت شرکت در آن کشور است که در این مقاله به ثبت شرکت در ارمنستان می پردازیم.

مدت زمان ثبتمدارک مورد نیازحدود هزینه
۳ الی ۷ روزپاسپورت اعضا + ترجمه رسمیاستعلام هزینه

مزایا و محسنات ثبت شرکت در ارمنستان

ارمنستان به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی و همجواری با کشورمان ایران، یکی از کشور های مورد توجه ایرانیان برای ثبت شرکت است، از آنجائیکه در مدت های دور کشورهای ایران، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و ترکیه روابط خوب و نزدیکی با هم داشتند، امروزه ایرانیان این احساس را در مردمان این کشور هادرک می کنند که از لحاظ خلق و خو و فرهنگ به ما نزدیک ترند.

مالیات در ارمنستان تنها ۱% از میانگین گردش حساب شرکت می باشد، دوره ۳ ماه می باشد. با توجه به این قانون، اگر حساب شما گردش مالی بالایی نداشته باشید مالیات زیادی هم به آن تعلق نمی گیرد.

توجه داشته باشید : ارائه گزارش مالیاتی در هر دوره (۳ ماه یکبار) از قوانین مهم می باشد. در صورتی که اقدام به ارائه گزارش ننمایید، دچار جریمه خواهید شد

یکی دیگر از موارد دیگری که می بایست در ثبت شرکت های خارجی مورد توجه باشد مساله رفت آمد مداوم و امکان سکونت و اقامت آسان در کشور مقصد باشد.

در ارمنستان پس از ثبت شرکت می توانید کسب و کار خود را آن جا راه اندازی نمایید ، خانه و دفتر اجاره کنید (یا بخرید) ، ماشین بخرید، از مزایای اجتماعی بهره مند شوید و پس از چندین سال زندگی شهروند آن کشور شوید.

انواع ثبت شرکت در ارمنستان

در ارمنستان می توانید ۲ مدل شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود ثبت نمایید که در زیر به آن ها اشاره شده است، در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتر در این زمینه کسب نمایید می توانید به این لینک نیز مراجعه نمایید.

ثبت شرکت سهامی خاص در ارمنستان

ثبت شرکت سهامی خاص در ارمنستان به دلیل اینکه حتما مدیر عامل باید ارمنی باشد، توسط افراد خارج از کشور مورد استقبال نبوده و افراد تمایلی برای ثبت آن ندارد.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در ارمنستان

به دلیل اینکه در ثبت شرکت سهامی خاص حتما می بایست یک عضو ارمنی داشته باشید، ایرانیان زیاد استقبال به ثبت اینگونه شرکت نشان نمی دهند.

در عوض ثبت شرکت مسئولیت محدود هیج محدودیتی ندارد و شما می توانید بدون داشتن عضو ارمنی اقدام به ثبت شرکت نمایید.

جالب است بدانید حتی به صورت تک نفره هم می توانید شرکت ثبت نمایید.

آدرس حقوقی

در ابتدا متقاضی ثبت شرکت در ارمنستان بایستی مکانی جهت انجام فعالیت اقتصادی خویش انتخاب نماید که باید به صورت توافق نامه محضری میان شخص صاحب شرکت و مالک یک ملک خصوصی تنظیم گردد، آدرس محل به عنوان آدرس حقوقی در اسناد شرکت ثبت می شود. پس از آن جهت دریافت اسناد مربوط به اجاره و ثبت دولتی به اداره کاداستر مراجعه می شود.

نامگذاری شرکت

برای ثبت نام شرکت به اداره ثبت دولتی (رجیستر) مراجعه و تعداد ۵ الی ۶ نام مورد نظرارائه، که پس از کنترل و بررسی نام های موجود (در صورت نبود نام مشابه در سیستم نامگذاری شرکتی سراسری ارمنستان) یکی از نام ها انتخاب و ثبت می گردد. تنظیم اساسنامه شرکت نیز با مشاوره و درخواست صاحب شرکت در اداره ثبت دولتی انجام می پذیرد.

گشایش حساب بانکی و صدور گواهی های بانکی

بدین منظور و به جهت گشایش حساب بانکی به اسم شرکت بایستی به بانک مورد نظر اعم از بانکهای ارمنستان و بانکهای خارجی در ایروان مراجعه شود. پس از آن از بانک تقاضای صدور برگ گواهی: یکی مبنی بر میزان سرمایه اولیه که حداقل آن ۵۰,۰۰۰ درام می باشد و دومی واریزهای انجام شده به حساب بانکی می باشد. اسناد مزبور برای ثبت شرکت در ارمنستان الزامی می باشد.

داشتن روادید اقامت در ارمنستان

قابل ذکر است که شهروند خارجی در صورتی می تواند مقام مدیریت شرکت را داشته باشد که دارای روادید اقامت یک ساله معمولی باشد (روادید موقت کوتاه مدت قابل قبول نیست) در غیر این صورت مدیر شرکت باید شهروند ارمنستان باشد.

یکی دیگر از مسائل جالب توجه این است که موضوع فعالیت برای ثبت شرکت در ارمنستان هیچ گونه محدودیت و مجوزی ندارد یعنی شما می توانید هر شرکتی با هر موضوعی بدون ارائه مجوز ثبت نمایید.

استعلام آنلاین هزینه

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ارمنستان

کپی صفحه اول پاسپورت همه اعضا

اعلام نام ، حداقل ۳ اسم برای شرکت

تعیین سهام اعضای شرکت و مشخص کردن مدیرعامل

آدرس ، شماره تلفن و ایمیل تمام اعضا

تعیین حوزه های فعالیت جهت موضوع شرکت

با ثبت شرکت در ارمنستان می توانید ملک ، آپارتمان ، خودرو و … به نام خود خریداری نمایید.

برای اقامت در ارمنستان می بایست مدارک زیر را ارائه و شرایط زیر را احراز نمایید
نیاز به ثبت شرکت دارید

ارائه مدارک و اسناد شرکت

تهیه گواهی پزشکی

ترجمه پاسپورت به زبان ارمنی

تکمیل فرم های مربوط به درخواست اقامت

واریز مبلغ هزینه اقامت به حساب دولتی

مراجعه به اداره اقامت و پیگیری وضعیت

آیا برای اقدام به ثبت شرکت و پیگیری مراحل ثبت می بایست در ارمنستان حضور داشته باشید؟
ثبت شرکت در ارمنستان هم به صورت حضوری و هم نیمه حضوری انجام می پذیرد.

هزینه های ثبت شرکت به چه صورت است ؟
هزینه های ثبت به موارد متعددی بستگی دارد و می بایست با توجه به نیاز شما ارزیابی و اعلام گردد لذا اگر می خواهید هزینه دقیق ثبت شرکت و یا اقامت در ارمنستان پس از ثبت را بدانید می توانید از ۳ طریق فرم پایین، تماس با کارشناسان یا ارتباط آنلاین (در ساعات اداری) از کلیه هزینه ها و مراحل ثبت و اقامت اطلاع یابید.

در صورت داشتن هرگونه نظرات، پیشنهادات و سوال در این زمینه می توانید دیدگاه خود را در انتها صفحه ارسال نمایید، ما تکتک آن ها را می خوانیم و به آن پاسخ خواهیم داد.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای
برچسب‌ها:

1 دیدگاه دربارهٔ «ثبت شرکت در ارمنستان»

  1. روبرت سارکیسیان

    اطلاعات کامل و منطقی بود از مجموعه حقوقی ثبت نخستین سپاسگزارم کارم در طی ۳ روز غیر حضوری در ارمنستان انجام دادن از خانم حبیبی و مدیریت مجموعه سپاسگزارم همچنین از کارشناس ارمنستان آقای افشار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *